Fri frakt över 250 kr & ingen fakturaavgift.

Villkor & Info

ALLMÄNNA VILLKOR

MyAroma är en del av Methafour Ind AB som är det juridiska namnet för företaget. Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument gör en beställning via www.myaroma.se och tillhörande sidor på vår sajt. Avtal ingås mellan dig och Methafour Ind AB (MyAroma) organisationsnummer 556509-2318 (Methafour IND AB).

 

Allmänt

Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

Leveranser Inom Sverige

Leveransinformation
Förväntad leveranstid från myaroma.se är mellan 2 - 5 arbetsdagar. (För slutsålda varor på lager kan det ibland vara en leveranstid på upp till 2 - 3 veckor. Detta beror på att alla produkter är handgjorda och fabriken ibland kan ha leveranstid innan varorna kan skickas.) Observera att Postens liggetid är 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe.

Paket som inte hämtats ut
Det är upp till kunden att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om MyAroma får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det kunden som får betala ny frakt. Postens liggetid är 14 dagar från det att paketet kommer till ditt utlämningsställe.

Försenad leverans
Om vi inte kan skicka din beställning i tid (se leveransvillkor) så meddelas du via e-post. Om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid så har du rätt att häva köpet utan någon kostnad.

Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive svensk moms.

Betalningsalternativ
Med kort: V
Visa, Mastercard, American Express. Klarna Faktura.

Faktura Klarna

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor Klarna

Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. 

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 23,50 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning Klarna

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning Klarna

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Klarna Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.



Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning (se leveransvillkor för vad som gäller för hud/hår och hygienartiklar). Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden.

Inom Sverige
Fraktkostnad 59 Sek inom Sverige
Du får fraktfritt på din beställning om ordervärdet överstiger 250 kr.

Utanför Sverige
För kunder utanför Sverige debiteras frakt enligt gällande priser hos Postnord, eventuell införselmoms och tullavgift är upp till mottagaren att betala.

Personuppgifter
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Vi förbehåller oss också rätten att i vissa fall göra reklamutskick om du inte angett att du inte vill ha dessa.

Garanti
Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare
Vi kan inte  ansvara för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov, om du är osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta oss innan användning eller beställning.

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel.
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Övrigt
Prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. MyAroma förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.

Force Majeure

Methafour Ind ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över. Exempel på detta är allmän arbetskonflikt, krig, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter utgör befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om en sådan situation skulle uppstå skulle MyAroma informera dig i början och i slutet av situationen. Varar situationen i mer än två månader har både du och MyAroma rätt att häva köpet med omedelbar verkan.